نمایشگاه آثار گئورگ بازیلیتز در لندن بازگشایی شد

۳ بازديد
آثار ارائه شده در این نمایش، مجموعه‌ای از طراحی‌ها و نقاشی‌های بازلیتس هستند که بر دو عنصر تکرارشونده‌ی گوزن و فیگور انسان در تخت‌خواب تکیه دارند؛ این هنرمند رویکرد اکسپرسیونیستی مختص به خود را در نمایش آناتومی حیوان و انسان را به‌کار گرفته است.

این مجموعه را می‌توان ادامه‌ی آثار پیشین بازلیتس و به‌طور مشخص، مجموعه‌ی «بهار» دانست که دو سال پیش در گالری گاگوسیان به‌نمایش درآمده بود. تفاوت شاخص آثار «نقاش در تختش» با مجموعه‌ی پیشین، محدود شدن پالت رنگی به رنگ‌های سیاه و سفید در اغلب آثار جدید است. برخلاف این آثار، در مجموعه‌ی «بهار» استفاده از رنگ‌های متنوع مشاهده می‌شد.

تکنیک رنگ‌روغن در این آثار با کلاژ پارچه‌های توری نازک، نایلون و جوراب نازک زنانه ترکیب شده یا نوعی چاپ تک نسخه‌ای از اثر این مواد بر سطح بوم ایجاد کرده است. صورت نهایی نقاشی‌ها، ترکیبی نمادین از تلفیق فیگورهای سایت شرط بندی تخته نرد انسان و حیوان و عناصر مربوط به آن‌ها است که اغلب به‌صورت وارونه تصویر شده‌اند.

هم‌نشینی تصویر گوزن درکنار فیگورهای انسان در بستر، که می‌توانند خواب یا مرده باشند، ترکیبی نامتعارف و معنادار ایجاد کرده است؛ از یک سو گوزن‌ها یادآور نقاشی‌های تاریخی غارها، مفاهیمی چون شکار و طبیعت هستند و از سوی دیگر، تخت‌خواب تداعی‌کننده‌ی احساساتی چون آرامش‌، اروتیک و درنهایت مرگ است.

شاخص‌ترین اثر حاضر در این نمایش نیز با عنوان «نقاش در تختش» تصویری از چهار گوزن است که با رنگ سفید، به‌صورت وارونه بر زمینه‌ی سیاه نشسته‌اند. تصویر این چهار حیوان از چپ به راست، با شدت قلم‌مو و تراکم رنگی بیشتری نقاشی شده‌اند. زبان اکسپرسیو گئورگ بازلیتس، خطوط بیان‌گر او و بهره‌گیری از پالت رنگی محدود با کنتراست بالا، در تمامی آثار این مجموعه همچون دیگر آثار این هنرمند نقش پررنگی داشته است.

علاوه‌بر نمایش آثار این هنرمند، یک کاتالوگ مصور شامل مقالاتی از بروکس آدامز (Brooks Adams)، کاترین لمپرت (Catherine Lampert) و آندریاس زیمرمن (Andreas Zimmermann) در این نمایش ارائه خواهد شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.